Veelgestelde vragen

Home » Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

Je kunt een bestelling plaatsen via www.pretex.nl, via e-mail of telefonisch bij mij (06-25 53 22 85).

Het bestelproces in stappen:

  1. Plaats de gewenste artikelen in uw winkelwagen
  2. Klik op de button ‘Bestellen’ als je de artikelen in je winkelwagen wilt bestellen.
  3. Je krijgt een overzicht met je gekozen artikelen, hier kan je eventueel nog het aantal artikelen wijzigen.
  4. Maak je keuze tussen inloggen of bestellen zonder account.
  5. Vul al je gegevens in en/of controleer deze.
  6. In het overzicht kan je controleren of je bestelling, adresgegevens en verzendwijze kloppen.
  7. Kies een betaalmethode en rond de bestelling af.
  8. Je bestelling is afgerond. Je ontvangt een bevestiging via e-mail.
Ik heb geen bevestigingsmail gekregen?

Direct na het plaatsen van de bestelling ontvang je van mij automatisch een bevestigingsmail. Deze e-mail ontvang je doorgaans binnen enkele minuten. Mocht je toch onverwachts door wat voor reden dan ook geen mail hebben ontvangen van de bevestiging van je bestelling? Neem dan contact met mij op via email info@pretex.nl of telefoon 06 – 25 53 22 85.

Kan ik nog iets toevoegen aan mijn bestelling?

Jazeker, geef uw (extra) bestelling door via de e-mail. U ontvangt een nota van de bij te bestellen artikelen per e-mail, na betaling wordt de volledige zending in één maal toegezonden.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Jazeker! Bij het invullen van de gegevens is het noodzakelijk uw e-mailadres in te vullen, als je deze correct invult hoort u binnen elke minuten een e-mail met de bevestiging van de bestelling te krijgen. Gebeurt dit niet? Neem dan even contact op met mij op via e-mail info@pretex.nl of bel mij via 06 – 25 53 22 85.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja dit kan door contact met mij op te nemen via info@pretex.nl met in het onderwerp je “(uw bestelnummer) annuleren” of via telefoon 06 – 25 53 22 85. Mocht uw pakket al verstuurd zijn dan kunt u contact met mij opnemen voor de retourinstructies. Het overgemaakte bedrag zal binnen …. werkdagen teruggestort worden naar uw rekening. 

Kan ik bestellen vanuit het buitenland?

Ja dit kan zeker, de verzendkosten zijn uiteraard verschillend voor waar u woont en dus het pakket naar toe moet verzenden. Als u bij het invullen van uw gegevens uw land en postcode invoert berekent het kassa systeem automatisch hoeveel verzendkosten u moet betalen.

Bezorgen

Wat is de levertijd van mijn pakket?

De bestelling wordt altijd pas verzonden als de betaling binnen is. U heeft u bestelling binnen 2 tot 5 werkdagen in huis*. Ik verzend mijn pakketten via PostNL, u kunt het pakket dus ook zelf nauwlettend in de gaten houden.

*Met uitzondering van feestdagen

Wat zijn de verzendkosten?

Dit ligt helemaal aan het gewicht van het pakket en het land waarin u woont. Bij het invullen van de adresgegevens worden u verzendkosten automatisch berekend. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u contact met mij opnemen via info@pretex.nl of telefonisch via 06-25 53 22 85.

Afhalen / versturen wijziging

Het is mogelijk om je pakket bij mij in Hulshorst af te halen. Graag wel op afspraak!

Ons bezoekadres vind is Rijnvis 22
8077 RR Hulshorst

Wilt u onverwachts toch liever ophalen of toch liever wel verzenden? Geen probleem! U kunt hiervoor contact met mij opnemen via e-mail info@pretex.nl of telefonisch via 06-25 53 22 85.

Ik heb iets besteld, maar nog niks binnen?

Hou er rekening mee dat Pretex.nl een leveringstijd van 2 tot 5 werkdagen heeft. Mocht dit verstreken zijn, dan kunt u contact met mij opnemen via email info@pretex.nl of telefonisch via 06-25 53 22 85. 

In de e-mail kunt uw naam waaronder u besteld heeft toevoegen, de besteldatum en het bestelnummer. 

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

U kunt bij betalen kiezen voor “afhalen”, u krijgt dan verdere instructies toegestuurd per mail.

Betalen

Hoe werkt het online betalen?
Bij online betalen reken je de bestelling direct af in de betaalomgeving van iDeal, of bankoverschrijving. Bij ophalen is het ook mogelijk om contant te betalen!
Waar kan ik mijn factuur vinden?

Al je (openstaande) facturen vind je terug in jouw account. Daarnaast ontvang je binnen twee werkdagen na het plaatsen van een bestelling een mail met je factuur. Uiteraard kun je ook altijd even contact opzoeken via mail of telefoon mocht je de factuur niet ontvangen hebben.

Mijn betaling is mislukt, wat moet ik doen?

Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met mij op.

Garantie & Retourneren

Is er een garantietermijn?

Controleer je bestelling altijd binnen 2 werkdagen na ontvangst. Op deze manier weet je zelf of de bestelling in orde is en kun je mij tijdig op de hoogte stellen van eventuele manco’s of klachten.

Je mag binnen 30 dagen na ontvangst artikelen gratis terugsturen of terugbrengen. Neem hiervoor contact met mij op, zodat ik je een retour formulier kan sturen. Vermeld hierbij je ordernummer.

Indien gewenst ontvang je je geld terug. Het artikel moet in een ongebruikte en verkoopbare staat zijn en indien mogelijk in de originele verpakking teruggestuurd worden. Daarna wordt het bedrag binnen vijf  werkdagen op je rekening terug gestort.

In het geval van breuk of manco (aantal ontvangen stuks is anders dan op de pakbon) sturen ik je zo snel mogelijk opnieuw de betreffende artikelen op.

Het is helaas niet mogelijk om artikelen om te ruilen.

Er ontbreken artikelen in mijn bestelling

Houd de pakbon uit de doos bij de hand en neem telefonisch contact met mij op (06-25 53 22 85), zodat ik kan uitzoeken wat er aan de hand is.

Hoe kan ik een artikel retour sturen?

Artikelen mogen binnen 30 dagen na ontvangst altijd gratis retour.
Je ontvangt binnen vijf werkdagen nadat de artikelen retour zijn gekomen je geld terug. Als alle artikelen uit een bestelling retour komen, ontvang je uiteraard ook de eventueel betaalde verzendkosten terug.

In het geval van breuk of manco (het aantal ontvangen artikelen is anders dan besteld) sturen ik je zo snel mogelijk opnieuw de betreffende artikelen op.

Je kunt artikelen binnen 30 dagen gratis retour sturen.(Dit is een wettelijk vastgelegde termijn en wordt het herroepingsrecht genoemd.) De kosten van de goederen die zonder overleg worden geretourneerd, worden niet voor mijn rekening genomen.

Als je artikelen na overleg retour stuurt, ontvang je een verzendbewijs met een track&trace code. Bewaar dit zorgvuldig, zodat we het pakket , indien nodig, kunnen traceren. Zonder het verzendbewijs kunnen we zoekgeraakte pakketten niet traceren en vergoeden.

Wat is jullie privacy policy?

Pretex gaat zorgvuldig, veilig en vertrouwelijk met uw persoonsgegevens om. In onze privacy policy staat hoe we dat doen.

Wat zijn de algemene voorwaarden?

Bij aankoop van onze producten ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden. Wij adviseren altijd de voorwaarden nauwkeuring door te lezen. 

Contact gegevens

Pretex.nl
Rijnvis 22
8077 RR Hulshorst

E-mail: info@pretex.nl
Telefoon: 06 - 25 53 22 85

Openingstijden
Wij zijn alleen open op afspraak

Overig
K.v.K: 68677626
BTW nr: NL 1701.55.134.B01

Onze producten

Veilig betalen met